Маленькі першокласники!

Маленькі першокласники!
Маленькі першокласники!

Нова українська школа









Рекомендації до 2016/17 навчального року

Міністерство освіти і науки надало для практичного використання методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.
Відповідний лист Міністерства освіти і науки №1/9-437 від 17 серпня 2016 року надіслано управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, а також Інститутам післядипломної педагогічної освіти та керівникам загальноосвітніх навчальних закладів.
У листі надані рекомендації щодо викладення навчальних предметів початкової, основної та старшої школи у 2016/2017 навчальному році.
Завантажити рекомендації Ви можете, перейшовши за посиланням. osvita.ua











Змінено вимоги до оцінювання учнів початкової школи



У зв’язку зі змінами до навчальних програм початкової школи внесено зміни до орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.
Зокрема, наказом МОН №1009 від 19 серпня затверджено нову редакцію орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів доручено забезпечити необхідні умови щодо виконання орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Інститутам післядипломної педагогічної освіти доручено довести наказ №1009 від 19 серпня 2016 року до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Орієнтовні вимоги до оцінювання зі змінами ви можете завантажити, перейшовши за посиланням osvita.ua



Оновлені програми





Схвалені Колегією  МОН  13 оновлених навчальних програм для 1-4 класів розміщені у відкритому доступі на сайті Міністерства освіти і науки України. Вчителі, батьки та усі бажаючі можуть ознайомитись з програмами за посиланням:
“За оновленими програмами для 1-4 класів діти навчатимуться вже з 1 вересня. Для нас було критично важливим встигнути оновити програми для початкової школи до початку нового навчального року. Це оновлення – лише перший крок. Наступного тижня МОН презентує концепцію нової української школи. Передбачені нею зміни будуть системно запроваджуватись  з 2018 року. Але діти вчаться вже зараз, вони не можуть чекати. Тому оновленням програм початкової школи  ми показуємо напрям змін”, - зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей. 
На наступному тижні у відкритому доступі також з’являться затверджені зміни до орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів та методичні рекомендації до оновлених програм. Вони передбачають  зміни підходів до оцінювання та педагогічну свободу вчителя.  

Школа має заохочувати дітей до навчання, - Гриневич

Сьогодні нам потрібно переорієнтувати навчання у школі на освоєння знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя. На цьому, за інформацією прес-служби МОН, наголосила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час робочої зустрічі з освітянами Волині.
«Українська школа має заохочувати дітей до навчання, робити їх успішними, а не закомплексовувати», - підкреслила міністр.
За словами Гриневич, важливо не дати дитині втратити інтерес до навчання. Для цього потрібно переглянути зміст освіти, який часто переобтяжений великою кількістю інформації. Не менш важливим також є оновлення методів навчання. Міністерство освіти і науки вже оновило програми початкової школи та змінює методичні рекомендації для вчителів. Відповідні рішення будуть ухвалені колегією Міністерства освіти і науки на початку серпня.
Міністр зазначила, що успіх запровадження оновлених програм значною мірою залежить від розуміння та підтримки вчителями цих змін. Вона закликала освітян на серпневих конференціях в регіонах організувати засідання методичних об’єднань вчителів початкової школи та обговорити оновлені програми та методичні рекомендації до них.
Наприклад, відповідно до нових рекомендацій першачки писатимуть олівцем замість ручки.
«Це дозволить дітям не боятися власних помилок, адже ручкою потрібно закреслювати чи виправляти. А це часто призводить до психологічних травм у дітей, особливо коли доводиться виривати сторінку із зошита й переписувати ще раз», - пояснила Лілія Гриневич.
Окрім того, у програмі для початкової школи з англійської мови першокласники не відтворюватимуть графічне зображення слів, а більше уваги приділятимуть розвитку усного мовлення.
Освіта.ua
28.07.2016


Метод «зеленой ручки»


Ведущая блога о воспитании детей и мама Татьяна Иванко решила порассуждать о том, как выделенные ошибки влияют на дальнейшее восприятие ребенком мира. AdMe.ru считает, что в рассуждениях автора есть доля истины.

"Начну немного издалека. Моя дочь практически не ходила в школы раннего развития. Я занималась с ней сама. Когда мы тренировали руку перед школой, то наша тетрадь выглядела вот так:





▫Видите разницу? Я не подчеркивала ей красной пастой ошибки. Я выделяла зеленой пастой те буквы и крючочки, которые получались у нее хорошо. Она это очень любила и всегда после каждой строчки просила: “Мам, какая получилась лучше всех?” И так радовалась, когда я обводила лучшую букву со словами: “Идеально!”


▫В чем разница между подходами? Поняли уже?

В первом случае концентрируемся на ошибках. Что отложилось в вашей фотопамяти? Правильно, те буквы, которые написаны коряво, то, что неправильно. Увидели ли вы за этими красными подчеркиваниями идеально написанные буквы? Нет! Хотим мы или нет, но подсознательно мы запоминаем то, что выделено.
Во втором случае мы концентрируемся на том, что сделано правильно! Мы получаем совсем другие эмоции, другое восприятие. Хотим мы или нет, но подсознательно мы стремимся повторить то, что было идеальным! Это совсем другая внутренняя мотивация – не стремление избежать ошибки, а стремление сделать хорошо!А теперь внимание, вопрос: как выделенные ошибки в тетради влияют на дальнейшую взрослую жизнь?
Ответ очевидный. Мы с детства привыкаем концентрироваться на недостатках, на том, что неправильно, на том, что нам кажется плохим. Нас приучали к этому в школе с помощью красной пасты, нас приучали к этому дома, когда чаще делали замечания за то, что сделано неправильно, чем хвалили за то, что мы сделали хорошо.
Из 20 написанных в ряд крючков подчеркнут был только один. Т.е. 19 были написаны хорошо, а 1 — неидеально.
Почему же мы сконцентрированы на этом одном?
Вот эта привычка (выделять красным плохое), которую мы оттачиваем с самого детства и которую никак не вытравить из нашего сознания во взрослом возрасте, и становится самой частой причиной неудовлетворенности в жизни.
На чем фокус, то и растет. На что направлено внимание, то и увеличивается. С детства все начинается, из детства мы перетаскиваем во взрослую жизнь все наши привычки и навыки, и не все из них служат нам добрую службу.
Внедряя принцип «зеленой пасты», вы увидите, что даже если вы не указываете ребенку на ошибки, они постепенно уходят сами собой, потому что ребенок стремится сделать отлично сам, по своей доброй воле.




Спільний проект Міносвіти і порталу ЕdEra започатковано з метою зробити навчальні програми зрозумілішими і більш наближеними до вікових особливостей дітей і сучасного життя, розвантажити програми від обтяжливої інформації та застарілих підходів, та залучити до роботи над оновленням змісту освіти небайдужих освітян і експертів», - повідомляють у відомстві. На сайт Ед-ера Ви можете перейти за посиланням Ед-ера
Концепцію “Нової української школи” – ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти в 2018 році,  18 серпня 2016 року, під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік» в Будинку Уряду презентувала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. 
Текст концепції Ви можете переглянути за наступним посиланням Текст
“Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, не залежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта”, - наголосила Лілія Гриневич. Продовження та інші новини про зміні у системі освіти Ви можете знайти, перейшовши за посиланням Міністерство освіти і науки України

Немає коментарів:

Дописати коментар