Тема:
Робота з важковиховуваними дітьми,
які байдуже ставляться до навчання, періодично порушують правила поведінки і
дисципліну.
Мета:дослідити
причини девіантної поведінки учнів; вивчити їх індивідуальні особливості,
нахили, інтереси; спланувати роботу з профілактики девіантної поведінки;
створити умови для всебічного розвитку дітей, формування соціально прийнятної
поведінки та вміння нести відповідальність за свої вчинки.
Задачі:
ü Координація профілактичної роботи з правопорушеннями
неповнолітніх.
ü Підвищення рівня профілактичної роботи з важковиховуваними
учнями.
ü Зацікавити учнів у навчанні.
ü Залучити таких учнів до шкільного та громадського життя.
ü Налагодити взаємозв’язок «школа-родина-учень».
ü Сприяти
саморозвитку та самоосвіті.
ü Забезпечення соціального захисту неповнолітніх.
План роботи на I семестр 2015-2016н. р.
Вид роботи
|
Термін
|
Зміст
|
1.
Діагностика та
виявлення важковиховуваних дітей у школі.
|
I-II тиждень
вересня
|
Дослідити та
виявити важковиховуваних учнів засобом спостереження, бесід з вчительським
колективом школи, малюнкового тестування.
|
2.
Виявити причини
девіантної поведінки.
|
III-IV тиждень
вересня
|
Спостереження за учнями, бесіда з вчителем, батьками, з
самим учнем.
|
3.
Вивчити
діяльність дитини поза школою.
|
III-IV тиждень
вересня
|
Бесіда з учнем, батьками.
|
4.
Вивчити нахили, здібності
та інтереси учнів.
|
III-IV тиждень
вересня
|
Спостереження за навчальною діяльністю, активністю у
шкільному житті, бесіда з учнем, з вчителями з різних предметів. Тест
«Виявлення загальних здібностей» Г. Айзенка.
|
5.
Дослідити
стосунки з однолітками.
|
III-IV тиждень
вересня
|
Спостереження, бесіда з учнями, вчителями.
|
6.
Анкетування з
метою виявлення негативних звичок.
|
III-IV тиждень
вересня
|
Провести анкетування, виявити негативні звички. За їх
наявності спланувати профілактичну роботу.
|
7.
Залучити до шкільного
життя.
|
Протягом першого
семестру
|
Залучення до участі у шкільних конкурсах, виставках,
змаганнях, святах, творчих вечорах, у тому числі і до допомоги у їх
організації, виготовлення костюмів, декорацій; допомога молодшим учням.
|
8.
Тренінгові
заняття для батьків.
|
Протягом семестру
|
Залучити батьків до шкільного життя учнів, вчити взаємо
|
9.
Профілактика
наркоманії.
|
5-9 жовтня
|
Зустріч з наркологом. Класні години на дану тему.
Виступ агітбригади на загальношкільній лінійці. Випуск стіннівок із
залученням учнів цієї категорії.
|
10. Тренінгове заняття «Формула душі».
|
14 жовтня
|
Формувати настанови на самопізнання, розвиток
адекватного уявлення про себе.
|
11. Профілактика паління.
|
2-6 листопада
|
Зустріч з лікарем. Випуск стіннівок за участі цих учнів.
Перегляд фільму про шкоду тютюнопаління.
|
12. Профілактика вживання алкоголю.
|
7-11 грудня
|
Створення пам’ятки про небезпеку зловживанням алкоголю
учнями з групи ризику. Класні години на дану тему. Зустріч з лікарями.
|
13. Тренінг «Вчимося
толерантності».
|
25 листопада
|
Засобами різноманітних вправ вчити толерантності,
дружності; розвивати вміння товаришувати, налагоджувати стосунки з
однолітками.
|
14. Тренінг «Океан почуттів»
|
16 грудня
|
Вчити різноманітним способам регуляції свого емоційного
стану.
|
15. Підведення
підсумків.
|
25 грудня
|
Проаналізувати результати профілактичної роботи за
перший семестр, порівняти їх з прогнозованими результатами на початку року.
Розробити план роботи на другий семестр навчального року.
|
Зміст програми
Програма розроблена за чотирма напрямами:
1. Організаційна робота спрямована на розробку та
здійснення комплексу заходів з профілактики правопорушень, алкоголізму,
наркоманії.
2. Діагностична робота передбачає створення банку даних про спосіб життя сімей учнів, про
становище дітей в системі внутрішньо сімейних стосунків, виявлення негативних
звичок підлітків, взаємовідносин підлітків з педагогами школи, організацію
моніторингу здоров'я учнів, позашкільної діяльності дітей.
3. Профілактична робота зі учнями включає
попереджувально-профілактичну діяльність і індивідуальну роботу з підлітками з
девіантною поведінкою. Попереджувально-профілактична діяльність здійснюється
через систему класних годин, загальношкільних заходів, з допомогою
індивідуальних бесід, тренінгів. Вона сприяє формуванню в учнів уявлень про
адекватному поведінці, здорової, не схильної до правопорушень особистості.
4. Профілактична робота з батьками передбачає встановлення
невикористаного резерву сімейного виховання, знаходження шляхів оптимального
педагогічного взаємодії школи і сім'ї, включення сім'ї у виховний процес через
систему батьківських зборів, загальношкільних заходів з дітьми та батьками,
роботу Опікунської Ради.
Усе частіше у педагогіці використовуються терміни,
якими позначають соціально дезадаптованих дітей – „важковиховувані”,
„педагогічно занедбані”, „схильні до правопорушень”, „соціально занедбані” – і
традиційно пов’язують з кризовим підлітковим віком. Незважаючи на те, що
детермінанти відхилень у розвитку особистості та її поведінці багатоаспектні,
причини виникнення такого явища коріняться вже у періоді дошкільного дитинства.
Так, видатний український педагог В. Сухомлинський наголошував: „Важкою дитина
стає саме в цьому віці – від року до семи-восьми років”. Психологи
наголошують, що педагогічна занедбаність, яка виникла у дошкільний період на
поведінковому рівні, набуває новоутворень дидактичного рівня у молодшому
шкільному віці, переходить у соціально-педагогічну у підлітків (Р.В. Овчарова).
Науковці одностайно стверджують: у
дитинстві закладається фундамент особистості – формуються її основні
мотиваційні, інструментальні та стильові риси, первинні етичні поняття та
категорії, здатність бачити прекрасне навколо себе. У свідомості дитини виникає
розуміння власних можливостей та свого місця в системі суспільних відносин.
Дитина поступово входить в суспільне середовище, формується як особистість, яка
постійно розвивається. Перетворення людського індивіда на особистість
відбувається у процесі соціалізації. Соціалізацію проходять усі діти, починаючи
з самого народження, набуваючи певної системи знань та уявлень про соціальний
світ, засвоюючи норми і правила поведінки у суспільстві, оволодіваючи певними
уміннями і соціальними навичками, культурою свого народу.
Поняття „важковиховуваність” сьогодні використовується
достатньо часто, разом з тим, ця проблема не є суто дитячою. Вона виникла на
основі труднощів у стосунках батьків та педагогів з дітьми, а також внаслідок
конфліктів між дитячими потребами і можливостями їх задоволення, отож містить у
собі три елемента: вихователя, дитину та їхню взаємодію. Розв’язуючи ці
протиріччя, дорослі часто знімають з себе відповідальність за соціалізацію і
виховання дитини і перекладають її на плечі іншого – на дитину та її оточення.
Отож, педагоги звинувачують родину, а батьки – освітній заклад. Натомість
підґрунтя важковиховуваності, як вважав В. Сухомлинський, криється у вихованні,
в умовах, у яких дитина зростає в роки раннього дитинства: „Якщо дитина стала
важкою, якщо все, що посильне іншим людям їй непосильне, то це означає, що у
дитинстві вона не дістала для свого розвитку від людей, які її оточують, того,
що повинна була дістати”.
Ця програма розроблена з метою
компенсації того розвитку, що дитина не отримала у дитинстві; вчити її
взаємодіяти з оточуючими, розуміти свій настрій та емоції; вміти їх
контролювати, приймати участь у громадському житті; вчити саморозвитку.
Саме цьому сплановано систему тренінгів.
Тренінг №1
Тема: «Формула душі»
Мета: знайомство з групою учнів, встановлення контакту, формування установки на самопізнання, розвиток адекватного уявлення про себе.
Час: 1 академічна година.
Обладнання: папір формату А4, ручки, кольорові олівці, бланки з тестовими завданнями за кількістю учасників.
Тема: «Формула душі»
Мета: знайомство з групою учнів, встановлення контакту, формування установки на самопізнання, розвиток адекватного уявлення про себе.
Час: 1 академічна година.
Обладнання: папір формату А4, ручки, кольорові олівці, бланки з тестовими завданнями за кількістю учасників.
Хід тренінгу
I. Організаційна частина.
1.Привітання. Створення доброзичливої атмосфери.
Вправа
«Нікого не пропусти».
Мета: створення атмосфери довіри,
сприятливого настрою на роботу, на продуктивну діяльність.
Час: 5 хвилин.
Техніка проведення: учасники групи встають і вітаються з кожним за руку, нікого не пропускаючи.
Техніка проведення: учасники групи встають і вітаються з кожним за руку, нікого не пропускаючи.
Інструкція: «Зараз ми з вами станемо, почнемо
ходити по аудиторії і вітатися з кожним за руку, нікого не пропускаючи. Якщо з
кимось привіталися два рази - не страшно. Головне нікого не пропустити ».
Аналіз:
Як ви себе почуваєте?
Як ви себе почуваєте?
2.
Знайомство з учнівським колективом.
Вправа «Я -
це...»
Мета: допомогти учасникам познайомитися один з одним, розповісти про себе.
Мета: допомогти учасникам познайомитися один з одним, розповісти про себе.
Час: 5 хвилин.
Техніка
проведення: кожен учасник представляється по імені і називає властивості характеру, що
починається на першу букву імені.
Інструкція: «Назвіться по імені і назвіть
властивість свого характеру, що починається на першу букву свого імені».
II. Основна частина.
1. Вправа «Розповідь про себе».
1. Вправа «Розповідь про себе».
Мета: допомогти учасникам більше дізнатися
один про одного, створити ситуацію довіри.
Час: 5 хвилин.
Техніка
проведення: підлітки по колу розповідає про себе все, що вважають за потрібне.
Інструкція: «Пропонуємо вам по черзі скласти про
себе розповідь. Розкажіть про свою сім'ю, коли ви народилися, де, про свої
захоплення».
2. Вправа
«Мій настрій»
Мета: створити емоційно позитивну
атмосферу, згуртувати групи.
Час: 5 хвилин.
Матеріал: кольорові олівці, аркуші паперу.
Техніка
проведення: учасникам пропонується намалювати у символічній формі свій настрій.
Інструкція: «Намалюйте свій настрій в символічній
формі. Ви можете використовувати для цього кольорові олівці».
3. Вправа
«Хто Я? Який Я?» (модифікація В. В. Вачковой)
Мета: розширити сферу самопізнання, ближче
познайомити учасників групи.
Час: 5 хвилин.
Матеріал: ручки, аркуші паперу.
Техніка
проведення: учасникам пропонується написати на аркуші паперу 10 відповідей на питання:
«Який Я?». Потім ведеться підрахунок кожних характеристик: фізичних,
соціальних, психологічних.
Інструкція: «Як ми вже говорили, кожна людина солодіє
образом свого внутрішнього світу. Для того, щоб дізнатися про те, що
представляє із себе ваш образ внутрішнього світу, задайте собі дуже просте
питання: «Який Я?» Дайте відповідь на нього 10 разів.
Те, що вам вдалося написати, відповідаючи на нехитрий
зовні питання, - автопортрет вашого «Я»».
Аналіз:
Важко вам було сформулювати відповіді на питання?
Які сторони виділяти в собі легше: позитивні чи негативні?
Важко вам було сформулювати відповіді на питання?
Які сторони виділяти в собі легше: позитивні чи негативні?
4.
Гра-розминка «Поміняйтеся місцями ті, хто...»
Мета: зняти емоційне напруження і зблизити
учасників.
Час: 5 хвилин.
Техніка
проведення: учасники сідають по колу, один з них - ведучий, який виходить в центр.
Ведучий вимовляє, наприклад, «Міняються місцями ті, хто одягнений у штани».
Завдання учасників групи помінятися місцями, ведучого - зайняти стілець.
Кількість стільців на один менше від кількості учасників.
Інструкція: «Зараз ми з вами пограємо в цікаву
гру і тим самим знімемо напругу. Сядемо по колу і виберемо ведучого. Кількість
стільців має бути на один менше, ніж гравців. Завдання ведучого вимовити,
наприклад, «Міняються ті, хто одягнений у штани» або щось інше. Завдання
учасників групи помінятися місцями. Ведучому необхідно зайняти вакантну
стілець. Той з учасників, хто залишився без стільця, стає ведучим».
Аналіз:
1. Чи сподобалася гра?
2. Як ви себе почуваєте?
3. З якими труднощами ви зіткнулися під час виконання?
1. Чи сподобалася гра?
2. Як ви себе почуваєте?
3. З якими труднощами ви зіткнулися під час виконання?
5. Вправа
«Мої цінні якості»
Мета: усвідомлення учнями своєї
самоцінності.
Час: 10 хвилин.
Матеріали: ручки і бланки із завданнями за
кількістю учасників.
Техніка
проведення: підлітки заповнюють запропоновані бланки із завданнями, продовжуючи
написані в них фрази.
Інструкція: «Складіть список своїх цінних якостей,
закінчивши речення:
Я дбаю… Я люблю... Я допомагаю.... Я визнаю.... Я талановита.... Я вмію добре робити... Я серджуся... Я ображаюся... Я засмучуюсь, коли... Мені подобається... Я вдячна собі...».
Я дбаю… Я люблю... Я допомагаю.... Я визнаю.... Я талановита.... Я вмію добре робити... Я серджуся... Я ображаюся... Я засмучуюсь, коли... Мені подобається... Я вдячна собі...».
Аналіз: Чи важко було дописувати речення?
Позитивна Я
- концепція забезпечує успішність діяльності. Володіє такою концепцією, має
реалістичне уявлення про себе, добре знає свої сильні і слабкі сторони, прагне
максимально використовувати свої переваги та долати недоліки. Але головне - він
поважає себе, впевнений у собі.
6. Вправа
«Хто ВІН?» (авторське).
Мета: сприяти саморозкриттю учнів,
розвивати вміння аналізувати психологічні характеристики людини.
Час: 10 хвилин.
Матеріали: бланки за кількістю учасників, ручки.
Техніка
проведення: підлітки заповнюють запропонований бланк, відповідаючи на питання.
Інструкція: «Зараз ви будите відповідати на
питання, записуючи відповіді в стовпчик. Потім складіть зв'язну розповідь з
ваших відповідей».
Запитання:
Хто?
Він який?
Де живе?
З ким живе?
Хто його друзі?
Чим він займається в житті? Що робить?
Чого він хоче зараз?
Що її може розсердити?
Що його може порадувати?
Чи щасливий він?
Що від нього хочуть інші?
А чого він хоче сам?
І так, хто він?
Хто?
Він який?
Де живе?
З ким живе?
Хто його друзі?
Чим він займається в житті? Що робить?
Чого він хоче зараз?
Що її може розсердити?
Що його може порадувати?
Чи щасливий він?
Що від нього хочуть інші?
А чого він хоче сам?
І так, хто він?
Аналіз:
Чи сподобався вам ваш розповідь?
Чи сподобався вам ще чийсь розповідь?
Що спільного між вами і героєм вашої розповіді?
Чи сподобався вам ваш розповідь?
Чи сподобався вам ще чийсь розповідь?
Що спільного між вами і героєм вашої розповіді?
7. Гра «Вставалки»
Мета: тренування рішучості, вміння
інтуїтивно розуміти наміри інших людей та координувати з ними свої дії,
розвиток гнучкої реакції на мінливі обставини, а так само уважності.
Час: 5 хвилин.
Техніка
проведення: учні сидять у колі. Психолог голосно називає якусь цифру, що не перевищує
кількість учасників. Тут же одночасно повинно стати відповідне цифрі кількість
людина. Останній раз називається цифра рівна кількості учасників.
Інструкція: «Зараз я буду називати цифри. Не
домовляючись заздалегідь повинно стати одночасно відповідає цій цифрі кількість
людей».
Аналіз:
- Хто чим керувався, приймаючи рішення, в якийсь момент йому встати, а в який момент залишитися на місці?
- Хто виявляв ініціативу, а хто боявся (можливо, так жодного разу і не піднявшись)?
- Хто чим керувався, приймаючи рішення, в якийсь момент йому встати, а в який момент залишитися на місці?
- Хто виявляв ініціативу, а хто боявся (можливо, так жодного разу і не піднявшись)?
III. Заключна частина.
1. Зворотній
зв'язок. Аналіз заняття «Анкета»
Мета: отримання зворотного зв'язку,
з'ясування ступеня втоми, активності, інтересу до подій.
Час: 10 хвилин.
Техніка
проведення: учні отримують лунає бланк анкети, який вони заповнюють.
Інструкція: «Будь ласка, Заповніть анкету.
Згадайте сьогоднішню роботу і продовжите наступні фрази:
Мені сподобалося...
Мене дратувало...
Мене здивувало...
Мій настрій після заняття ...
Я хочу, щоб на наступній зустрічі...
Мені сподобалося...
Мене дратувало...
Мене здивувало...
Мій настрій після заняття ...
Я хочу, щоб на наступній зустрічі...
Аналіз:
Кожен учасник зачитує свою анкету і йде обговорення.
Кожен учасник зачитує свою анкету і йде обговорення.
2. Ритуал
закінчення заняття «Оплески по колу».
Мета: завершити заняття на позитивній ноті.
Час: 5 хвилин.
Техніка
проведення: Психолог починає тихенько плескати в долоні, дивлячись і поступово
підходячи до одного з учасників. Потім цей учасник вибирає з групи наступного,
кому вони аплодують удвох. Третій вибирає четвертого і т. д. останньому
учаснику аплодує вже вся група.
Інструкція: «Ми добре попрацювали сьогодні, і
мені хочеться запропонувати вам гру, в ході якої оплески спочатку звучать
тихенько, а потім стають все сильніше і сильніше».
Тренінг №2
Тема: Вчимося толерантності
Мета: знайомство учнів з поняттям "толерантність"; формування
позитивного відношення до інших людей, корекція міжособистісних стосунків.
Хід тренінгу
Хід тренінгу
I. Організаційна
частина.
1.Привітання.
2.Вправа «Усмішка по колу»
Діти стають у коло, по черзі, повертаючись один до
одного, усміхаються.
3. Вправа «Привітаємося...»
Мета: зняття психоемоційного напруження, «розігрів».
Учасники рухаються по приміщенню під музику. По команді ведучого кожному учаснику необхідно «привітатися» різними частинами тіла (головами, плечима, кистями рук, ліктем і стегном, і т. д. ) з найбільшими кількістю присутніх.
3. Вправа «Привітаємося...»
Мета: зняття психоемоційного напруження, «розігрів».
Учасники рухаються по приміщенню під музику. По команді ведучого кожному учаснику необхідно «привітатися» різними частинами тіла (головами, плечима, кистями рук, ліктем і стегном, і т. д. ) з найбільшими кількістю присутніх.
II. Основна частина.
1. Вступна бесіда про
толерантність.
Запис на дошці (записують діти):
Толерантність - це:
• терпимість;
• пошана права бути "іншим";
• неспричинення шкоди "іншому";
• взаємозалежність всіх від кожного і кожного від всіх тощо.
2. Притча про аксакала
«Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім'ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі й злагоді». Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написане одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написане слово – ТЕРПИМІСТЬ!»
3. Вправа «Чи ми схожі?»
Учасники сідають по колу. Ведучий вибирає одного із учасників за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його до центра кола. Обраний звертається до кого-небудь з учасників у такий же спосіб, але за іншим чинником. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.
4. Вправа «Що таке толерантність?»
Мета: дати можливість учасникам сформулювати поняття толерантності у його багатогранності.
Учасники діляться на 4 групи і після роботи в групах пишуть своє визначення толерантності. Визначення повинно бути коротким та ємним. Усі визначення записуються на ватман та прикріплюються на дошку.
5. Вправа «Імпульс».
Учасникам пропонується, стоячи в колі, взятися за руки і по черзі передати «імпульс», швидко один раз стискаючи долоню сусіда, справа наліво. Ведучий першим посилає сигнал і останнім його ж приймає, сповіщаючи про отримання піднятою рукою.
6. Вправа «Про толерантність».
Обговорення висловлювань
Толерантність - це:
• терпимість;
• пошана права бути "іншим";
• неспричинення шкоди "іншому";
• взаємозалежність всіх від кожного і кожного від всіх тощо.
2. Притча про аксакала
«Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім'ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі й злагоді». Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І коли випадає з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написане одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написане слово – ТЕРПИМІСТЬ!»
3. Вправа «Чи ми схожі?»
Учасники сідають по колу. Ведучий вибирає одного із учасників за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його до центра кола. Обраний звертається до кого-небудь з учасників у такий же спосіб, але за іншим чинником. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.
4. Вправа «Що таке толерантність?»
Мета: дати можливість учасникам сформулювати поняття толерантності у його багатогранності.
Учасники діляться на 4 групи і після роботи в групах пишуть своє визначення толерантності. Визначення повинно бути коротким та ємним. Усі визначення записуються на ватман та прикріплюються на дошку.
5. Вправа «Імпульс».
Учасникам пропонується, стоячи в колі, взятися за руки і по черзі передати «імпульс», швидко один раз стискаючи долоню сусіда, справа наліво. Ведучий першим посилає сигнал і останнім його ж приймає, сповіщаючи про отримання піднятою рукою.
6. Вправа «Про толерантність».
Обговорення висловлювань
·
Гідність
людини полягає в тому, щоб любити тих, хто її ображає. (Марк Аврелій, давньоримський
імператор і філософ)
·
Ваша
думка для мене глибоко ворожа, але за ваше право її висловити я готовий віддати
своє життя. (Вольтер, французький філософ епохи Просвітництва)
7. Вправа «Як проявляти
толерантність»
Аналіз ситуацій. Вибір відповіді.
Ситуація 1
Дмитро має не типову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
Варіанти:
Ситуація 1
Дмитро має не типову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
Варіанти:
Постійно демонструвати своє негативне ставлення, в різкій формі рекомендувати змінити зачіску.- Виходити з того, що людина має право на самовираження і може робити
будь-що зі своїм власним волоссям.
- Вимагати слідувати загальному стилю одягу та зачіски на заняттях у школі.
Ситуація 2
Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?
Варіанти:
- Засуджувати вчинки учениці.
- Вважати, що це – особиста справа Оксани і не втручатися.
- Із розумінням ставитись до проблеми Оксани, поступово заохочувати її
до навчання.
Ситуація 3
Вадим постійно виявляє неповагу до інших, грубість до своїх товаришів. Як бути?
Варіанти:
- Прагнути уникати спілкування з Вадимом.
- Відповісти грубістю на грубість.
- «Ковтати» образи і проводити з учнем роз'яснювальну роботу.
8. Робота в групах: намалювати емблему толерантності.
III. Заключна частина.
1.Вправа
«Потрапити в коло»
Учасники діляться на дві групи: одна група сідає в коло, а друга намагається без слів, а жестами попроситися в коло до решти. Гра закінчується, коли всі об'єднуються разом.
Учасники діляться на дві групи: одна група сідає в коло, а друга намагається без слів, а жестами попроситися в коло до решти. Гра закінчується, коли всі об'єднуються разом.
2.Гра «Компліменти»
Тренінг №3
Тема:
Океан почуттів
Мета: навчання різним способам регулювання свого емоційного
стану, зняття м'язових затисків, напруги; розвиток навичок адекватного
сприйняття власного емоційного стану, а також поведінки оточуючих людей.
Час: 2 академічні години.
Обладнання: папір формату А4, ручки, бейджики, кольорові олівці, фарби, кисті, м'яч, магнітофон, бланки методик, заготівля малюнка людини.
Час: 2 академічні години.
Обладнання: папір формату А4, ручки, бейджики, кольорові олівці, фарби, кисті, м'яч, магнітофон, бланки методик, заготівля малюнка людини.
Хід тренінгу
I. Організаційна частина.
1. Вправа "Мій настрій"
Мета: знайомство учасників групи один з одним, розвиток групової згуртованості, відкритість.
Час: 5 хвилин.
Учні по черзі розповідають про свій настрій.
2. Вправа "Ритуал вітання"
Мета: створення позитивного емоційного фону, згуртування групи, формування почуття близькості з іншими учасниками.
Час: 10 хвилин.
Учні в парах придумують «ритуал»
привітання.
II. Основна частина.
II. Основна частина.
1. Вправа "Створення візитки".
Кожен пише на бейджику своє ім’я.
2. Вправа "Правила роботи групи".
Учні голосують за правила.
Правила
1.Називати один одного по імені, позначеному на "візитці".
2.Поважати того, хто говорить, не перебивати, слухати, мати право бути почутим.
3.Говорити про те, що думаєш і відчуваєш тут і зараз - по ходу спілкування в групі.
4.Говорити від свого імені ("я вважаю...", "я думаю...").
5.Зберігати честь і гідність учасників групи за її межами, як і свої власні.
6.Уникати прямих оцінок людей ("мені не подобаєшся ти"), а говорити про дію того чи іншої людини ("мені не подобається твій проступок").
7.Бути відкритим у спілкуванні.
8.Активно брати участь в заходах.
9.Контактувати з великою кількістю учасників групи.
Правила
1.Називати один одного по імені, позначеному на "візитці".
2.Поважати того, хто говорить, не перебивати, слухати, мати право бути почутим.
3.Говорити про те, що думаєш і відчуваєш тут і зараз - по ходу спілкування в групі.
4.Говорити від свого імені ("я вважаю...", "я думаю...").
5.Зберігати честь і гідність учасників групи за її межами, як і свої власні.
6.Уникати прямих оцінок людей ("мені не подобаєшся ти"), а говорити про дію того чи іншої людини ("мені не подобається твій проступок").
7.Бути відкритим у спілкуванні.
8.Активно брати участь в заходах.
9.Контактувати з великою кількістю учасників групи.
3. Вправа "Я бажаю тобі".
Мета: створення позитивного настрою на роботу, згуртування групи.
Час: 5 хвилин.
Техніка проведення: кожен з учасників по черзі кидає м'яч сидить поруч і каже короткий (одне слово) побажання.
4. Вправа "Емоційна діагностика".
Мета: діагностика стану членів групи.
Час: 15 хвилин.
Техніка проведення: соціальний педагог пропонує учасникам кожному почуття і емоції присвоїти свій колір і розфарбувати цим кольором будиночок, а потім розфарбувати силует людини.
5. Міні-лекція "Знайомство з поняттям релаксації".
Мета: познайомити підлітків з поняттям релаксація.
Час: 10 хвилин.
6.Гра
«Компліменти»
Мета: активізація діяльності, формування позитивного емоційного стану учнів.
Мета: активізація діяльності, формування позитивного емоційного стану учнів.
III. Заключна частина.
1. Релаксаційна вправа "Океан"
Час: 40 хвилин.
Техніка проведення: підлітки розміщуються у зручній для себе позі на килимі, психолог читає релаксаційна вправа.
Немає коментарів:
Дописати коментар